БОЯРСЬКА МІСЬКА РАДА VIІ СКЛИКАННЯ чергова 13 сесія РІШЕННЯ № 13/429 від 12 липня 2016 року м. Боярка Про затвердження Програми підтримки всіх форм управління багатоквартирними будинками на 2016-2017 роки Керуючись п. 22 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Законами України «Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку», «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку», з метою створення сприятливих умов для активного розвитку управління майном багатоквартирних будинків у м. Боярка, покращення якості обслуговування житлового фонду та умов проживання населення, – БОЯРСЬКА МІСЬКА РАДА ВИРІШИЛА: 1. Затвердити Програму підтримки всіх форм управління багатоквартирними будинками на 2016-2017 роки (додається). 2. Відділу фінансів, економічного розвитку та торгівлі виконавчого комітету Боярської міської ради передбачати фінансування витрат, пов’язаних з реалізацією Програми підтримки всіх форм управління багатоквартирними будинками на 2016-2017 роки. 3. Відділу з питань житлово-комунального господарства, транспорту та надзвичайних ситуацій виконавчого комітету Боярської міської ради здійснити заходи щодо виконання Програми підтримки всіх форм управління багатоквартирними будинками на 2016-2017 роки. 4. Контроль за виконанням даного рішення покласти на Постійну депутатську комісію Боярської міської Ради з питань реалізації державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності, фінансів, бюджету, соціально-економічного розвитку та заступника міського голови відповідного напрямку. МІСЬКИЙ ГОЛОВА О. О. ЗАРУБІН ЗАТВЕРДЖЕНО рішення сесії Боярської міської ради VII скликання від 12 липня 2016 року № 13/429 Програма підтримки всіх форм управління багатоквартирними будинками на 2016-2017 роки Вступ Програма підтримки всіх форм управління багатоквартирними будинками на 2016-2017 роки (надалі Програма) розроблена на підставі Цивільного кодексу України, законів України «Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку», «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку», «Про житлово-комунальні послуги», «Про приватизацію державного житлового фонду» та інших. Відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» на місцеві органи влади покладаються обов’язки здійснювати від імені громади та в її інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією та законами України. Застарілі організаційні принципи роботи та управління житлово-експлуатаційних організацій, відсутність системних перетворень у житлово-комунальній сфері, постійне недофінансування запланованих заходів щодо належного утримання та ремонту житлового фонду, його реконструкції і модернізації призвело до незадовільного стану житла в місті. Необхідність прийняття Програми обґрунтовується нагальною потребою забезпечення ефективного управління спільним майном багатоквартирних будинків. Удосконалення управління та збереження житлового фонду, його модернізація та заходи з енергозбереження – одна з найважливіших проблем, що постають перед міською владою. Всі, хто працює над реформуванням житлово-комунального господарства, розуміють, що така довгоочікувана реформа можлива лише за умови самої активної участі у цій справі всіх форм управління багатоквартирними будинками, які будуть обрані співвласниками для майна, що значно краще відповідає реаліям сьогодення. Потребує вирішення питання підготовки багатоквартирних будинків до передачі їх на обслуговування відповідно до прийнятого законодавства, виділення допомоги співвласникам на капітальний ремонт конструктивних елементів та інженерних мереж будинків, де таке обслуговування вже ведеться ними самостійно. Допомога із місцевого бюджету необхідна як в реалізації першочергових заходів капітального ремонту, так і у випадку участі будь-якої форми управління майном у впровадженні проектів за рахунок коштів державного бюджету, грантових коштів та інших форм фінансової підтримки. 1. Опис проблеми, на вирішення якої спрямована Програма Сьогодні житлове господарство міста переживає значні труднощі. Збільшується частина житлового фонду, який можна віднести до застарілої забудови. Матеріально-технічна база житлового господарства міста вкрай зношена, обладнання застаріле та енергоємне. Внаслідок цього спостерігається недостатня якість надання житлово-комунальних послуг. Відсутність реальної можливості у населення здійснювати контроль за розподілом і використанням коштів, які вони сплачують за житлово-комунальні послуги, та низька поінформованість щодо захисту своїх прав за неповне і неякісне забезпечення цими послугами сприяють зростанню соціальної напруги серед мешканців міста. Обмеженість коштів, що виділяються на капітальний ремонт житлового фонду з бюджетів всіх рівнів, незадовільний стан житлового фонду та недоліки у системі надання комунальних послуг свідчать, що проблеми у сфері житлово-комунального господарства необхідно вирішувати іншим шляхом, а саме – проведенням структурних реформ, які дадуть змогу створити ту економічну модель експлуатації та розвитку житлового господарства, забезпечити його надійне і високоякісне обслуговування з врахуванням інтересів співвласників, яка є найбільш доцільною і реальною для кожного багатоквартирного будинку. 2. Необхідність прийняття Програми зумовлена першочергово набранням чинності Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку». Програма підтримки всім форм управління багатоквартирними будинками на 2016-2018 роки полягає у визначенні шляхів максимального сприяння міської влади створенню та функціонуванню тих форм управління, які є найбільш доцільними для багатоквартирного будинку. Громадяни, які взяли у свої руки управління будинком, своєю спільною власністю, у силу своїх можливостей здійснюють помірний внесок у благоустрій міста і вже не будуть псувати те, що зробили власними зусиллями та за власні кошти. Крім матеріального стимулювання проблема переходу до прийнятних форм управління майном багатоквартирних будинків потребує координації зусиль виконавчих органів міської ради з громадськістю та громадськими організаціями міста. Взаємодія співвласників з міською владою є найважливішою передумовою для соціального партнерства на місцевому рівні, залучення мешканців до розв’язання міських проблем, зокрема, найактуальніших сьогодні проблем житлово-комунального господарства. 3. Метою програми є суттєве поліпшення якості житла та житлово-комунальних послуг для членів територіальної громади міста, забезпечення надійності та безпечної експлуатації багатоквартирного житлового фонду міста, вирішення проблем з реалізації права власності у багатоквартирному будинку. Завдання Програми: – створення різних моделей ефективного управління багатоквартирними будинками в місті; – створення ефективної системи надання житлово-комунальних послуг та сплати за них; – залучення співвласників у вибраних ними формах управління до участі в проведенні капітальних ремонтів будинків і подальшого їх утримання; – створення умов для підтримки та розвитку підприємництва у сфері житлово-комунального господарства, сприяння формуванню умов для розвитку конкуренції; – створення асоціацій для захисту інтересів співвласників багатоквартирних будинків, а також власного ефективного господарювання. – проведення необхідної інформаційно-роз’яснювальної роботи щодо всіх форм управління з метою надання мешканцям багатоквартирних будинків необхідних знань про механізми їх створення та діяльності, проведення відповідних навчань, тренінгів та семінарів; – надання співвласникам майна в багатоквартирних будинках практичної допомоги в процесі створення та діяльності тої чи іншої форми управління: надання типових зразків протоколів зборів, установчих та реєстраційних документів, проведення обстежень технічного стану під час передачі будинків з балансу на баланс; участь у зборах з визначення пріоритетних видів робіт капітального ремонту; – підвищення кваліфікації працівників виконавчих органів міської ради у галузі впровадження нових форм управління житловим фондом, зважаючи на важливу роль та участь працівників різних рівнів та структурних підрозділів виконавчих органів міської ради у процесі створення та діяльності всіх форм управління багатоквартирним будинками, необхідно підвищувати рівень їхньої кваліфікації у цій відносно новій та дуже важливій сфері впровадження новітніх форм управління житловим господарством, передачі багатоквартирних житлових будинків з балансу на баланс, тощо; – забезпечення вдосконалення системи управління житловим фондом багатоквартирних будинків (співвласники багатоквартирного будинку, об’єднуючись, беруть на себе повний комплекс зобов’язань щодо управління багатоквартирним житловим фондом) – повне або часткове фінансування робіт капітального ремонту багатоквартирних будинків, через фінансування з міського бюджету та бюджету робіт з капітального та поточного ремонту основних конструктивних елементів будинку). Основні комплексні заходи реалізації міської програми фінансової підтримки всіх форм управління багатоквартирними будинками на 2016-2017 роки. Напрямки реалізації Програми: – інформаційно-консультативний та адміністративно-організаційний; – фінансово-господарський. 2. Фінансово-господарський напрямок Програми Заходи, передбачені у цьому напрямку, покликані забезпечити ефективне управління у сфері виробництва та надання житлово-комунальних послуг, створення конкурентного середовища, сприяння технічному переоснащенню житлово-комунального господарства. 3. Джерела фінансування заходів Фінансування Програми за напрямками викладеними вище, забезпечуватиметься за кошти міського бюджету, кошти цільових субвенцій, отриманих міським бюджетом, кошти підприємств житлово-комунального господарства міста відповідно до програм їх розвитку, іноземних інвестицій, грантів, благодійних внесків та кошти фізичних і юридичних осіб. Очікувані результати від виконання Програми 1. Для громади міста: 1.1. забезпечення інформування населення про реформування житлово-комунального господарства та необхідність переходу до найбільш прийнятних форм управління майном багатоквартирних будинків 1.2. покращення технічного стану багатоквартирних будинків та умов проживання в них; 1.3. цільове та раціональне використання коштів мешканців на утримання багатоквартирних будинків; 1.4. можливість вибору найкращого варіанту у сервісному обслуговуванні будинку; 1.5. створення ефективного власника; 1.6. забезпечення умов комфортного проживання населення міста. 2. Для міської ради: 2.1. реалізація державної політики щодо регіонального розвитку у сфері житлово-комунального господарства; 2.2. зменшення обсягу витрат із міського бюджету міста Боярка на утримання будинків; 2.3. поліпшення фізичного стану житлового фонду міста в цілому; 2.4. створення прозорого механізму взаємодії міської влади зі співвласниками багатоквартирних будинків, підприємствами та громадськістю спрямованого на вирішення проблемних питань у сфері житлово-комунального господарства; 2.5 налагодження партнерських стосунків із міжнародними фондами допомоги. 4. Контроль за ходом реалізації Програми Головний розпорядник коштів, в межах своїх повноважень, здійснює контроль за цільовим використанням бюджетних коштів. Аналізує ефективність програми з точки зору задоволення попиту на підставі аналізу результативних показників, а також іншої інформації, що він отримує усіх форм управління багатоквартирними будинками, банків, інших джерел. Громадський контроль за ходом реалізації Програми здійснюється представниками громадських організацій за їх бажанням, а також співвласниками. Моніторинг виконання Програми здійснюють структурні підрозділи Боярської міської ради. Заступник міського голови В.В. Мазурець
БОЯРСЬКА МІСЬКА РАДА
VІІ СКЛИКАННЯ
чергова сесія
РІШЕННЯ № 13/430
від 12 липня 2016 року м. Боярка
Про затвердження Програми екологічного аудиту на території міста Боярка
З метою забезпечення додержання законодавства про охорону навколишнього природного середовища в процесі господарської та іншої діяльності, керуючись Законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про охорону навколишнього природного середовища», «Про екологічний аудит», «Про охорону земель», іншими актами законодавства України, державними стандартами України, –
БОЯРСЬКА МІСЬКА РАДА
В И Р І Ш И Л А:
1. Затвердити Програму екологічного аудиту на території міста Боярка на 2016 рік.
2. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну депутатську комісію з питань стратегічного сталого розвитку, містобудування, архітектури, організації публічного простору, земельних відносин, охорони навколишнього середовища, зеленого будівництва та рекреаційних зон.
МІСЬКИЙ ГОЛОВА О.О. ЗАРУБІН
Згідно з оригіналом:
СЕКРЕТАР РАДИ О.І. РОМАНЧЕНКО
ЗАТВЕРДЖЕННО
рішенням сесії Боярської міської ради VІІ скликання від 12 липня 2016 р. № 13/430
ПРОГРАМА
Екологічного аудиту
на території міста Боярка на 2016 рік
м. Боярка
1. Загальні положення
Екологічний аудит – це документально оформлений системний незалежний процес оцінювання об’єкта екологічного аудиту, що включає збирання і об’єктивне оцінювання доказів для встановлення відповідності визначених видів діяльності, заходів, умов, системи екологічного управління та інформації з цих питань вимогам законодавства України про охорону навколишнього природного середовища та іншим критеріям екологічного аудиту.
2. Мета Програми екологічного аудиту на території міста Боярка
Мета Програми екологічного аудиту на території міста Боярка (далі – Програма) – забезпечення додержання законодавства про охорону навколишнього природного середовища в процесі господарської та іншої діяльності.
Основними завданнями екологічного аудиту є:
– збір достовірної інформації про екологічні аспекти виробничої діяльності об’єкта екологічного аудиту та формування на її основі висновку екологічного аудиту;
– встановлення відповідності об’єктів екологічного аудиту вимогам законодавства про охорону навколишнього природного середовища та іншим критеріям екологічного аудиту
– оцінка впливу діяльності об’єкта екологічного аудиту на стан навколишнього природного середовища;
оцінка ефективності, повноти і обґрунтованості заходів, що вживаються для охорони навколишнього природного середовища на об’єкті екологічного аудиту.
3. Визначення проблем, на розв’язання яких спрямована Програма
Для екологічних проблем м. Боярки характерно поєднання неконтрольованих стихійних процесів (наприклад розповсюдження стихійних ринків, самовільне будівництво, хижацьке відношення до природних ресурсів і таке інше) і містобудівних помилок радянських часів, коли був збудований великий завод біля самого лісу, без ефективних очисних споруд. Крім того в місті існує великий сектор приватної забудови, а також велика кількість лікувальних закладів позаміського значення, які не підключені до центральної каналізації. В останні часи виникли напівстихійні ринки, що не відповідають елементарним санітарно-гігієнічним і містобудівним нормам. Лісопосадка біля залізниці перетворилась на суцільне сміттєзвалище. Не вирішене питання з вивозом сміття з приватного сектора, в результаті чого мешканці викидають сміття в прилеглих парках, лісосмузі, або на під’їздах у місто.
В районі живописних Боярських ставків і річки Притварка житлові будинки, підприємства і заклади не мають централізованої каналізації. В результаті відходи з цієї забудови попадають у ці ставки і річку Притварку, а далі через ставки в Забір’ї– у р.Ірпінь і в р.Дніпро. А гордість Боярки – соснові і дубові ліси поступово знищують як рубки лісодослідної станції, так і самовільна вирубка доморощених «бізнесменів». В результаті цих процесів Боярка перетворюється з живописного, дачного містечка в екологічно небезпечну зону.
Надмірне антропогенне навантаження на природне середовище міста посилене наслідками Чорнобильської катастрофи. На даний час Боярка – зона активного туберкульозу. На 1.01.2004 року в місті зареєстровано 114 хворих з активною формою цієї хвороби. На тлі зниженого внаслідок впливу Чорнобильської катастрофи імунітету і недостатнього харчування соціально незахищених верств населення в багатьох випадках туберкульоз набуває деструктивних форм, які дуже важко піддаються лікуванню. Розташування в Боярці обласної тублікарні та районного тубдиспансера певним чином впливає на епідеміологічну ситуацію в місті, тому одним з найважливіших завдань є досягнення безпечного для міста функціонування цих закладів.
Нажаль туберкульоз – не єдина проблема міста. За минулий рік більш як у двічі зросла кількість випадків дизентерії, збільшилась захворюваність на кишкові інфекції та вірусний гепатит. Головна причина такого стану ‑ катастрофічне становище з очищенням каналізаційних стоків та незадовільний технічний стан водопровідної мережі міста.
Дуже гостро в місті стоїть проблема ліквідації старих та недопущення утворення нових стихійних сміттєзвалищ, а також безперебійне вивезення твердих побутових відходів. Крім цього, у 2003—2004 році в результаті забруднення нітратами Полтавського водоносного горизонту, який є основним джерелом постачання води в місто, різко погіршилась якість питної води.
4. Перелік заходів, обсяг витрат та джерела фінансування Програми
I. Аналіз загальної інформації про м. Боярка
1.1 Особливості фізико-географічне розташування міста
1.2 Історія розвитку міста.
1.3 Загальна площа міста, в тому числі площа зайнята приватними будинками.
1.4 Промислово-виробничий комплекс міста.
1.5 Динаміка чисельності населення міста за останні 20 років.
1.6 Сучасна структура популяції населення.
1.7 Аналіз стану здоров’я населення міста за останні 10 років.
II. Аналіз системи водопостачання м Боярка
2.1 Характеристика джерел водопостачання міста
2.2 Стан міських систем водопостачання і каналізації в місті.
2.3 Відсоток охоплення населення централізованим водопостачанням і каналізацією .
2.4 Стан зливової каналізації в місті .
2.5 Наявність , потужність і стан міських очисних споруд
2.6 Наявність локальних очисних споруд на підприємствах міста
2.7 Характеристика водойми , в який скидаються очищені стічні води .
2.8 Кількість приватних садиб використовують місцеве ( колодязі ) водопостачання
і вигрібні ями як скидання власних стічних вод .
ІІІ. Аналіз забруднення атмосфери в місті Боярка
3.1 Визначити основні організовані джерела забруднення атмосфери.
3.2 Визначити основні неорганізовані джерела забруднення атмосфери.
3.3 Визначити частку транспорту в забрудненні атмосфери міста.
3.4 Вивчити систему моніторингу забруднення атмосфери міста.
IV . Аналіз поводження з промисловими і побутовими відходами в м Боярка
4.1 Аналіз збору та утилізації промислових відходів в місті.
4.2 . Аналіз збору та утилізації побутових відходів в місті.
4.3 Наявність санкціонованих сміттєзвалищ в місті.
4.4 Наявність несанкціонованих звалищ.
V. Аналіз використання земель на території міста Боярка
VI. Аналіз стану автомагістралей в місті Боярка.
VII. Аналіз стану рекреаційних зон в місті Боярка.
VIII. Аналіз потенційно екологічно небезпечних природних явищ в місті
8.1 Зсуво-небезпечні ділянки земель.
8.2 Ділянки земель, розташовані на природних карстах.
8.3 Ділянки земель, схильні до затоплення в період паводків і повеней.
IX. Аналіз стану техногенних екологічно небезпечних об’єктів на території міста (нафтосховища, сховища в великих обсягах ПММ або токсичних речовин на підприємствах міста, автозаправні станції тощо).
X. За підсумками роботи підготувати Звіт про екологічний аудит міста.
XI. Розробити пропозиції до Програми перспективного поліпшення екологічної ситуації в місті Боярка.
Обсяги витрат, необхідних на виконання заходів, передбачених Програмою, проводиться в межах затверджених видатків бюджету м. Боярка на відповідний рік, відповідно до таблиці №1.
Обсяги витрат на проведення основних заходів, які передбачено Програмою.
Таблиця №1
№
п/п |
Основні заходи |
Орієнтовні обсяги витрат по роках, тис. грн. |
Джерела фінансування |
2016 |
1 |
Екологічний аудит на території міста Боярка |
150 |
Міський бюджет (Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» «Про екологічний аудит») |
5. Координація та контроль за ходом виконання Програми
Контроль за ходом виконання програми здійснює виконавчий комітет Боярської міської ради та профільні постійні комісії міської ради.
6. Результати виконання Програми.
За результатами проведення екологічного аудиту складається Звіт. Звіт про екологічний аудит може містити рекомендації щодо заходів, які необхідно вжити для усунення виявлених невідповідностей.
Звіт про екологічний аудит є власністю його замовника і підставою для прийняття ним відповідних рішень.
Висновки обов’язкового екологічного аудиту враховуються при визначенні умов приватизації об’єктів державної власності, що здійснюють діяльність, яка становить підвищену екологічну небезпеку, екологічного страхування об’єктів, що здійснюють таку діяльність, передачі або придбанні об’єктів у державну власність та в інших випадках, передбачених законодавством.
СЕКРЕТАР РАДИ О.І. РОМАНЧЕНКО