Перейти до вмісту

Про затвердження Програми розвитку комунального спеціалізованого позашкільного навчального закладу «Боярська міська дитяча школа мистецтв» на 2017 рік

29.09.2017 127

Про затвердження Програми розвитку комунального спеціалізованого позашкільного навчального закладу «Боярська міська дитяча школа мистецтв» на 2017 рік

Проект

01-05/132

01.09.2017 р.

БОЯРСЬКА МІСЬКА РАДА

VІI СКЛИКАННЯ

чергова 33 сесія

РІШЕННЯ № __/___

від ___ вересня 2017 року м. Боярка

Про затвердження Програми розвитку комунального спеціалізованого позашкільного навчального закладу «Боярська міська дитяча школа мистецтв» на 2017 рік

Відповідно до п. 22, ч. 1, ст. 26 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, –

БОЯРСЬКА МІСЬКА РАДА

ВИРІШИЛА:

1. Затвердити Програми розвитку комунального спеціалізованого позашкільного навчального закладу «Боярська міська дитяча школа мистецтв» на 2017 рік з обсягом фінансування 100 000,00 (сто тисяч) гривень коштів міського бюджету.

2. Відділу бухгалтерського обліку та звітності виконкому Боярської міської ради здійснювати фінансування Програми в межах затверджених асигнувань в бюджеті міста.

3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на заступника міського голови Т.П. Кочкову.

МІСЬКИЙ ГОЛОВА О.О. ЗАРУБІН

Згідно з оригіналом:

Секретар ради О.Г. Скринник

ПРОГРАМА

розвитку комунального спеціалізованого

позашкільного навчального закладу

«Боярська міська дитяча школа мистецтв» на 2017 рік

Боярка – 2017

І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

Міська Програма розвитку комунального спеціалізованого позашкільного навчального закладу «Боярська міська дитяча школа мистецтв» на 2017 рік (далі – Програма) розроблена у відповідності до Конституції України, Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про освіту», Закону України «Про позашкільну освіту», Закону України «Про культуру» інших відповідних нормативно-правових актів законодавства України.

Сфера позашкільної освіти перебуває на важливому етапі розвитку, переходу до більш якісного стану. Відбуваються принципові зміни в суспільній свідомості, обумовлені соціальними, політичними та економічними перетвореннями.

Держава гарантує здійснення естетичного виховання громадян через доступність до надбань вітчизняної і світової культури, розвиток мережі навчальних, позашкільних виховних та культурно-освітніх закладів, створення умов для індивідуальної і колективної художньої творчості.

Необхідність удосконалення діяльності спрямованої на реалізацію сучасних танцювальних проектів, задоволення та захист законних творчих, духовних, національно-культурних та інших спільних інтересів серед дітей та юнацтва міста в галузі розвитку танців, підвищення ролі цього виду культурної діяльності у всебічному і гармонійному розвитку особи, зміцнення здоров’я, формування здорового способу життя.

Місто Боярка, як частина пристоличного регіону – має потужні можливості для розвитку хореографічної галузі.

Необхідність змін галузі культури зумовлена змінами у суспільстві. Через фінансово-економічну нестабільність, нерівномірність бюджетних витрат, соціальну розмежованість у суспільстві недостатньо забезпечені культурні потреби жителів.

Загальна спрямованість модернізації культури, насамперед танцювальної, полягає у приведенні її у відповідність до потреб сучасного життя, цілеспрямованої орієнтації на задоволення культурних запитів жителів міста.

Програма визначає стратегічні пріоритети розвитку танцювальної культури, визначає організаційні засади її реалізації, обґрунтовує ресурсні потреби.

Програма спрямована на модернізацію змісту, методів та форм навчання і виховання, системи контролю і оцінювання, прийняття управлінських рішень.

У Програмі максимально враховано суспільні потреби жителів Боярки щодо культурних послуг, сучасні тенденції глобалізації, розвиток науково-інформаційних технологій, досягнення в галузі культурницьких новацій.

Боярська міська дитяча школа мистецтв є позашкільним навчальним закладом, заснованим Боярською міською радою та має статус комунального спеціалізованого позашкільного навчального закладу, яка працює за такими фаховими напрямами:

Найгострішою залишається проблема матеріально-технічного забезпечення міської дитячої школи мистецтв. З метою розв’язанню цих проблем розроблена ця Програма.

Програма покликана суттєво змінити культурний простір міста.

ІІ. МЕТА ТА ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ ПРОГРАМИ

2.1. Метою Програми є: виявлення і підтримка обдарованих дітей, сприяння створенню та розвитку дитячих колективів, належних умов для їх участі в обласних, районних, дитячих оглядах, конкурсах, фестивалях, покращення стану матеріально-технічної бази дитячої школи мистецтв, колективів художньої самодіяльності; забезпечення вільного творчого, інтелектуального, духовного розвитку дітей міста, доступність мистецької освіти, гарантування громадянам права на її здобуття; поліпшення умов організації повноцінного навчального процесу у школі естетичного виховання; формування доступної та якісної системи задоволення культурних потреб у сфері хореографії, що відповідає вимогам суспільства, яке динамічно розвивається, запитам особистості, потребам держави й міста.

Досягнення мети передбачає вирішення першочергових завдань:

створення належних умов для реалізації потреб дітей та молоді Боярки щодо популяризації хореографії,
розвиток танцювального мистецтва серед дітей дошкільного віку, школярів, студентів.
створення умов для орієнтації дітей, підлітків та молоді міста на здоровий спосіб життя.
забезпечення доступності хореографічної освіти, гарантування громадянам права на її здобуття, творчого, фізичного, інтелектуального та духовного розвитку дітей в спеціалізованому мистецькому навчальному закладі.
підтримка високопрофесійної мистецької творчості, яка забезпечує якісний рівень національної культури.
2.2. Основними завданнями Програми є:

– забезпечення соціально-економічних та організаційних умов для розвитку хореографічної культури у місті;

– забезпечення умов для охорони, збереження, відродження та розповсюдження надбань традиційної культури українського танцю;

– запровадження інновацій у хореографічному процесі;

– забезпечення економічних і соціальних гарантій для професійної самореалізації дітей та викладачів школи, підвищення їх соціального статусу, професійного рівня, фахової майстерності.

– створення сприятливих умов для пошуку, підтримки та розвитку обдарованих дітей і молоді;

– організація на високому рівні культурно-масових заходів.

ІІІ. ФІНАНСУВАННЯ ПРОГРАМИ

Фінансове забезпечення Програми здійснюється за рахунок коштів міського бюджету, загальною сумою 100 000,00 (сто тисяч) грн. 00 коп. (див. Додаток).

Термін реалізації Програми – 2017 рік.

ІV. КОНЦЕПЦІЯ ПРОГРАМИ

Модернізація хореографічної галузі культури спрямована на підвищення якості надання відповідних послуг та формування єдиного соціокультурного простору. Це вимагає концентрації зусиль органів місцевого самоврядування, громадських організацій, батьківської громадськості, спрямованих на зміцнення матеріально-технічної бази хореографічної галузі, забезпечення підготовки відповідних кадрів, розробки та запровадження нових економічних та управлінських механізмів розвитку. Зміни в галузі хореографічної культури повинні базуватися на традиціях народної культури, напрацюваннях попередніх років, а також повинні відповідати цінностям демократії та гуманізму.

V. УМОВИ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОГРАМИ

Умовами реалізації пріоритетних напрямів Програми є запровадження нових управлінських технологій:

перехід до інтегрального менеджменту сучасної хореографії;
впровадження системи постійного відстеження динаміки змін в хореографії (моніторинг якості);
організаційне та функціональне оновлення діяльності підготовки викладачів з використанням принципів безперервної освіти, що ґрунтується на системі учень – студент – викладач;
реальне забезпечення відкритості та доступності хореографічної сфери перед батьківською громадськістю.

VІ. ЗМІСТ ПРОГРАМИ

Боярськ міська дитяча школа мистецтв, відповідно до Програми, пропонує послуги професійних хореографів-танцюристів, які мають великий досвід підготовки спортсменів різних рівнів та спеціалізуються у своїх напрямах.

Танець – це таємна мова душі. Тіло ніколи не бреше, рух тіла людини – це слово, вимовлене душею. Танець – це не задана форма, в яку дитина повинна поміститися. Форма з’являється як наслідок роботи з завданням, виникає як результат проходження принципом. Танець – це дорога, але не результат. Той, хто йде по цій дорозі дитина зустрічається з собою різним, виявляючи яскравий спектр переживань в нескінченності виникають образів. Танець – це сила і гра уяви, це дозвіл тілу бути, це чуттєве в світі. Кожна дитина – художник, який вільний діяти самостійно, усвідомлюючи, що кожен його рух схиляє характер картини в ту чи іншу сторону.

Діяльність БМД школи мистецтв у 2017 році буде спрямована на розвиток таких напрямів.

Бальний танець
– різновид парних танців, упорядкованих та кодифікованих для спортивних змагань. Спортивні танці визнаються Міжнародним олімпійським комітетом у якості кандидата в олімпійські види спорту. Поряд із спортивним аспектом бальні танці мають також соціальне значення, оскільки їх танцюють у всьому світі для розваги й задоволення і широко використовують в сценічному мистецтві: в театрі, кіно, на телебаченні.

У широкому розумінні бальним танцем можна назвати будь-який розважальний танець, який можна танцювати на балах, у танцювальних залах чи салонах. Однак із організацією мережі танцювальних змагань, цей термін набув вужчого, специфічного значення. В цьому вужчому значенні до бальних танців відносять танці, визнані міжнародними танцювальними організаціями або місцевими організаціями в окремих країнах.

Міжнародні змагання з бальних танців поділяються на дві програми: стандартну і латиноамериканську, до кожної з яких входять по п’ять танців .

До стандартної програми:

вальс, віденський вальс, фокстрот, квікстеп; танго.

До латиноамериканської програми:

самба, румба, ча-ча-ча, пасодобль, джайв

Останнім часом користується великою популярністю сучасні танці.

До них належать:

-Танці вулиць (STREET DANCE)
Ці танці зародились на багатолюдних вулицях мегаполісів, бурно увійшли в життя підлітків і впевнено зайняли свою нішу в сучасному танцювальному мистецтві. Вважається, що існує дев’ять основних напрямків street dance, із яких чотири най глобальніші – це реп, диско, техно і брейк-біт. Ці напрямки виникли на основі музики, в якій вони тісно між собою зв’язані. Коли появився новий напрямок в музиці, народився і відповідий йому танець. Кожен танець має характерні рухи, свою техніку і манеру виконання, які використовуються в даному стилі.

-Хіп-хоп (HIP-HOP)
Хіп-хоп є найбільш популярним масовим танцем. В перекладі Хіп-хоп означає стрибок-скок, рухи мають вільний характер.

-Електрік-бугі (ELECTRIC BOOGIE)
Це напрямок заснований на електронній музиці. Рухи гострі, електричні, включають ізоляцію, рухи робота, елементи хвилі, мультиплікація, удар струмом, ходьба, маріонетка.

-Диско (DISCO)
Це танцювальна музика, призначена в першу чергу для дискотек. Рухи швидкі, гострі, корпус вертикальний. Танець жвавий, рухливий, багато поворотів, і піруетів.

Східні танці і танець живота
Це чарівна сила красоти жіночого тіла і душі, одне із найбільш вражаючих видовищ, котре поєднує ритміку і пластику, граціозність і сексуальність.

Заняття східним танцем покращує гнучкість, осанку, природну пластику. Східний танець міняє жінку як зовнішньо так і внутрішньо.

Танець живота дарує жінці не тільки тонку талію, округлі стегна, пружні сідниці, підтягнутий живіт, але і граціозну ходу, загадковість східної жінки. Разом з лишніми кілограмами зникають комплекси, поганий настрій. Заняття в групі однодумців дозволяють знайти нових друзів. Чарівна східна музика вселяє радість, оптимізм, бажання бути гарною, ніжною, любимою. На заняттях діти оволодівають базовою технікою, освоюють основні прийоми східного танцю («вісімки», «хвилі» та рухи живота, сідниць, стегон, різноманітні тряски).

Перший весільний танець
У житті кожної людини весілля грає велику роль. Звичайно, що жодне свято не може обійтись без грандіозного дійства, гучної і гарної музики, яскравих костюмів і, звичайно, граціозного танцю.

Перший весільний танець молодят, як правило, є кульмінацією весільного вечора, тому дуже важливо врахувати всі найменші деталі при його підготовці. Це є вибір відповідної музики, гармонійність композиції, які повинні відповідати не тільки характеру заходу, але й темпераменту і образу молодіжної пари в цілому.

Народно-сценічний танець, джерелом якого є народна творчість, пройшов довгий і складний шлях розвитку. Першоджерелом танцю були різноманітні рухи, жести, що пов’язувались з трудовими процесами, спостереженнями людини над природою, враженнями від навколишнього світу. На формування танцювальної культури впливали умови життя і побут народу.

З давніх примітивних форм танцю, які видозмінювались протягом тривалого часу, піддавшись художньому узагальненню, виникла одна з найбільш поетичних і, разом з тим, найпростіших форм танцю – хороводи.

З часом хороводи трансформувались у побутовий і сюжетно-ілюстративний танець. А на їх основі виникли і утвердились український класичний балет і сучасний сюжетний народно-сценічний танець.

Народно-сценічний танець – це не тільки твір народної хореографії, що зазнав певної художньої обробки і виконується зі сцени, але й заново створений балетмейстером-постановником, або творчою групою професіоналів чи самодіяльного колективу, новий танець, що нерідко поєднує в собі ознаки й властивості кількох жанрів.

Переважна більшість творів саме цього жанру – сюжетні композиції, де за незначний відрізок часу балетмейстер відтворює якісь явища, події, підказані самим життям. Тематична своєрідність і оригінальність, різноманітність вирішення цих тем засобами танцювального мистецтва, виразність національного колориту – усе це риси, притаманні народно-сценічному сюжетному танцю. Основою народносценічної хореографії, як і взагалі танцювального мистецтва, є танцювальний рух, осмислення його, пластична виразність, темп, ритм тощо.

Лексика народного танцю лаконічна, напружена і у кожній структурній частці вагома; крім того вона має яскраво виражений національний колорит.

Кожна національна хореографічна культура відзначається певним комплексом рухів і своєрідною специфічною манерою їх виконання («бігунці», кроки, біги у кожного народу виконуються по різному).

Українській танцювальній чоловічій лексиці притаманні характерні ознаки elevation (підняття) – природний дар танцівника до стрибків, зльотів та віртуозність низових рухів (присядок, повзунців, закладок).

Характерний танець – це академічна форма окремих національних танців, створених від поєднання народного танцю з високою професіональною технікою класичного танцю.До характерних танців належать і традиційні танці, що несуть характерні риси (матроські танці, танці, що імітують повадки звірів та птахів).

Отже хореографічний синтез не зводиться до механічного поєднання рухів, це складний творчий процес, зумовлений змінами в культурному житті народу. Розвиток класичного, характерного та народно-сценічного танцю – яскравий доказ цьому.

Курс народно-сценічного танцю, вичення танців різних народів допомагає розвивати танцюриста фізично, прищеплює вміння координувати рухи всіх частин тіла, виховує витривалість і техніку правильного дихання. Удосконалюючи свої технічні можливості учень опановує стилістику народної хореографії, її національні особливості, манеру виконання. З перших занять у учня, крім напрацювання віртуозної виконавської техніки, пластичності, сили, шляхетності – розвиваються смаки, внутрішні художні почуття виконавця, заохочення до творчості.

Класичний танець – це історично складена система хореографічного мистецтва, створена на принципі поетично- узагальненої інтерпретації сценічного образу. Це основа будь-яких видів танців, основна система виразних засобів хореографічного мистецтва. Класичний танець можна назвати фундаментом всіх сценічних видів танцю.

Основи класичного танцю настільки універсальні, що навіть досвідчені танцюристи інших танцювальних напрямків не припиняють занять класикою. Заняття класикою дуже корисні для дітей. З раннього віку закладається правильна постава і поступово виправляються різні випадки викривлень хребта. На уроці класичного танцю у дітей виробляється відповідальність перед справою, якою вони займаються, а також повага до мистецтва. Уроки класичного танцю включають в себе вивчення основних позицій рук, ніг і постановку корпусу, ознайомлення з професійною термінологією, історією розвитку балету, виконання малих класичних форм: етюди, адажіо, варіації.

Всі рухи класичного танцю будуються на основі виворотного. У теорії класичного танцю розроблено вчення про закриті (ferme) і відкритих (ouvert), схрещених (croisee) і несхрещених (efface) позиціях і позах, а також про рухи всередину (en dehors) і назовні (en dedans). Класичний танець – основа хореографії. На цьому уроці осягаються тонкощі балетного мистецтва. Це велика гармонія поєднання рухів з класичною музикою. Неодмінні умови класичного танцю: виворотність ніг, великий танцювальний крок, гнучкість, стійкість, обертання, легкий високий стрибок, вільне і пластичне володіння руками, чітка координація рухів, витривалість і сила. Техніка класичного танцю починається з вивчення початкових позицій ніг, тулубу, рук та голови, а також виконання вправ на розвиток гнучкості і рівноваги тулубу, вправ на силу пальців ніг, зміцнення м’язів і колінних суглобів, на розвиток виворотності та «кроку» Класичний танець зробить дітей граціозними, гнучкими та пластичними. Адже на заняттях з хореографії тренуються та розтягуються усі групи м’язів. А ще класичний танець активізує кровообіг, допомагає роботі внутрішніх органів, підвищує еластичність м’язів, сухожиль та рухливість суглобів,.

VІІ. ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ

Основними результатами розвитку галузі хореографії міста будуть системні позитивні зміни її якості, зокрема:

– створення системи виявлення, відбору та підтримки обдарованої молоді;

– здійснення умов для реабілітації та інтеграції в суспільство осіб з обмеженими можливостями;

– оновлення змісту підготовки працівників, реалізація системи неперервної освіти з урахуванням вимог сучасного інформаційно-технологічного суспільства;

– поліпшення соціально-економічного становища працівників культури, морального і матеріального стимулювання їхньої професійної діяльності;

– підвищення рівня та якості послуг в галузі хореографії через поширення досвіду.

Випусники та учасники школи мистецтв є переможцями та фіналістами багатьох міських, національних і міжнародних змагань.

Реалізація заходів Програми сприятимуть формування у дітей та молоді в ігровій та структурній формах таких якостей:

відчуття себе в просторі
формування відчуття власної вагу свого тіла, розуміння гравітації, балансу;
розвиток поняття імпульсу: імпульс внутрішній / імпульс зовнішній
гартування ритмом, звуком, музикою;
відчуття групової динаміки.
Забезпечення умов для розвитку доступної та якісної хореографічної культури в місті відповідно до вимог суспільства, запитів особистості та потреб держави.

Збереження, відродження та подальший розвиток хореографічної культури, виховання танцювальних смаків та формування танцювальних традицій міста.

Забезпечення умов для розвитку доступної та якісної початкової танцювальної освіти дітей.

Заступник міського голови Т.П. Кочкова

Додаток

ФІНАНСУВАННЯ ПРОГРАМИ

розвитку комунального спеціалізованого

позашкільного навчального закладу

«Боярська міська дитяча школа мистецтв» на 2017 рік

з/п

Зміст заходу

Відповідальні

за виконання

Термін

виконання

Орієнтовні обсяги фінансування

(тис. грн.)

Місцевий

бюджет

Інші джерела

1

2

3

4

5

6

1. Вдосконалення та адаптація до сучасних вимог методів хореографії

Участь у загальноміських культурно-масових заходах

КП «Боярська міська дитяча школа мистецтв»

2017

15,00

2. Матеріальна та соціальна підтримка фахівців школи

2.1.

Компенсація оплати праці викладачів школи за заняття з дітьми із малозабезпечених та соціально-незахищених категорій

КП «Боярська міська дитяча школа мистецтв»

2017

45,00

2.2.

Закупівля обладнання для поліпшення матеріальної бази

КП «Боярська міська дитяча школа мистецтв»

2017

40,00

Разом:

100,00

Заступник міського голови Т.П. Кочкова

Документи за типом
Чат-бот Гаряча лінія