БОЯРСЬКА МІСЬКА РАДА
VIІ СКЛИКАННЯ Чергова 12 сесія
РІШЕННЯ № 12/357
|
||
від 09 червня 2016 року м. Боярка | ||
Про затвердження Положення щодо конкурсного відбору суб’єктів оціночної діяльності | ||
Керуючись Законами України «Про місцеве самоврядування в Україні» «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні», з метою належного управління об’єктами комунальної власності територіальної громади м. Боярка, –
БОЯРСЬКА МІСЬКА РАДА
ВИРІШИЛА:
1. Затвердити Положення про конкурсний відбір суб’єктів оціночної діяльності (додається).
2. Затвердити склад конкурсної комісії з відбору суб’єкта оціночної діяльності (додається).
2. Контроль за виконанням даного рішення покласти на заступника міського голови за відповідним напрямком.
МІСЬКИЙ ГОЛОВА О.О. ЗАРУБІН
Додаток № 1
до рішення чергової 12 сесії Боярської
міської ради від 09.06.2016 р. № 12/357
ПОЛОЖЕННЯ
ПРО КОНКУРСНИЙ ВІДБІР СУБ’ЄКТІВ ОЦІНОЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІІ
І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1. Положення про конкурсний відбір суб’єктів оціночної діяльності – (надалі Положення), розроблено відповідно до Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні».
2. Це Положення визначає процедуру конкурсного відбору суб’єктів оціночної діяльності – суб’єктів господарювання, які надаватимуть послуги з незалежної оцінки майна, що належить до комунальної власності територіальної громади м. Боярка та експертної грошової оцінки земельних ділянок.
3. Конкурсний відбір суб’єктів оціночної діяльності здійснюється виконавчим комітетом Боярської міської ради у випадках, визначених законодавством, у разі, якщо вартість виконання послуг менша 200 тис. грн.
4. Якщо під час проведення конкурсу з’ясується, що вартість послуг з незалежної оцінки майна або експертної грошової оцінки земельної ділянки дорівнює або перевищує 200 тис. грн., закупівля послуг здійснюються відповідно до Закону України «Про здійснення державних закупівель».
5. У цьому Положенні терміни вживаються в такому значенні:
– конкурсна документація – конкурсна пропозиція та підтвердні документи;
– конкурсна пропозиція – пропозиція учасника конкурсу щодо вартості виконання робіт з оцінки;
– підтвердні документи – документи, які визначають правовий статус претендента, містять інформацію про склад оцінювачів, їх практичний досвід та право на проведення таких робіт;
– претендент – суб’єкт оціночної діяльності, який виявив бажання взяти участь у конкурсі та подав до виконавчого комітету Боярської міської ради необхідні документи, передбачені умовами конкурсу;
– суб’єкти оціночної діяльності – суб’єкти господарювання, що отримали сертифікат суб’єкта оціночної діяльності відповідно до Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні», а також суб’єкти оціночної діяльності у сфері оцінки земель, які отримали ліцензії на виконання землеоціночних робіт відповідно до Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності»;
– учасник конкурсу – суб’єкт оціночної діяльності, який подав документи, що відповідають умовам конкурсу, і якого допущено до участі в конкурсі.
ІІ. КОНКУРСНА КОМІСІЯ З ВІДБОРУ СУБ’ЄКТА ОЦІНОЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
6. Конкурсний відбір суб’єктів оціночної діяльності здійснюється Конкурсною комісією (далі – Комісія).
7. Конкурсна комісія з відбору суб’єкта оціночної діяльності утворюється за відповідним рішенням Боярської міської ради. Кількісний склад Комісії повинен бути не менше 5-ти осіб. До складу Комісії входять: голова комісії, заступник голови комісії, секретар комісії та члени комісії.
8. Засідання Комісії є правомочним за умови присутності на засіданні не менше двох третин від її кількісного складу.
9. Голова Комісії у межах наданих повноважень:
1) скликає засідання Комісії;
2) головує на засіданнях Комісії.
10. Секретар Комісії:
1) оформляє протоколи засідань Комісії.
11. На період довготривалої відсутності голови конкурсної Комісії його обов’язки виконує заступник.
12. У разі відсутності секретаря конкурсної Комісії його повноваження надаються головою Комісії будь-якому члену Комісії.
13. На період довготривалої відсутності членів Комісії за розпорядженням голови Боярської міської ради відбувається їх заміна.
14. За дорученням голови Комісії, заступник або секретар Комісії здійснює підготовку:
1) інформаційного повідомлення в засобах масової інформації або на веб-сайті Боярської міської ради про оголошення конкурсу;
2) переліку претендентів, яких пропонується визнати учасниками конкурсу, а також стосовно претендентів, які не можуть бути допущені до участі у конкурсі;
3) підтвердних документів претендентів на участь у конкурсі;
4) довідки про кожного претендента.
15. У довідці про претендента, що має намір взяти участь у конкурсі з відбору суб’єктів оціночної діяльності, зазначається:
1) наявність у претендента сертифіката суб’єкта оціночної діяльності, яким передбачено провадження практичної діяльності з оцінки майна за напрямами та спеціалізаціями, що відповідають об’єкту оцінки;
2) наявність у претендента ліцензії на виконання землеоціночних робіт при проведенні експертної грошової оцінки земельної ділянки;
3) досвід роботи з оцінки подібного майна та земельних ділянок;
4) перелік оцінювачів, які перебувають у штатному складі суб’єкта оціночної діяльності;
5) перелік оцінювачів, які додатково залучаються суб’єктом оціночної діяльності за цивільно-правовими договорами до проведення незалежної оцінки майна або експертної грошової оцінки земельної ділянки за письмовою згодою;
6) наявність у претендента або оцінювачів, які перебувають у трудових відносинах з претендентом або додатково залучаються ним за цивільно-правовими договорами, практичного досвіду з оцінки подібного майна та земельних ділянок;
7) кількість звітів, які на час проведення конкурсу підготовлені (готуються) претендентом на виконання договорів про проведення оцінки майна та експертної грошової оцінки земельних ділянок;
8) наявність зауважень з боку виконавчого комітету Боярської міської ради до звітів про оцінку майна та звітів про експертну грошову оцінку земельних ділянок, виконаних претендентом, за підсумками їх рецензування.
ІІІ. ПІДГОТОВКА ДО ПРОВЕДЕННЯ КОНКУРСУ
16. Для організації проведення конкурсу з відбору суб’єктів оціночної діяльності в засобах масової інформації або на веб-сайті Боярської міської ради за 14-30 днів до дати проведення конкурсу розміщується інформація про:
– дату, час і місце проведення конкурсу;
– відомості про об’єкт оцінки: назва; місцезнаходження; мета проведення незалежної оцінки тощо;
– кінцевий термін подання документів;
– термін виконання робіт у календарних днях (у разі потреби);
– перелік підтвердних документів, які необхідно подати на розгляд Комісії;
– вимоги до учасників конкурсу (кваліфікаційні, щодо практичного досвіду з оцінки майна та земельних ділянок тощо);
– відомості про місцезнаходження Комісії, контактні телефони та відповідальна особа;
– за необхідності інша інформація.
17. До участі в конкурсі допускаються суб’єкти оціночної діяльності, які діють на підставі відповідних сертифікатів, отриманих згідно із Законом України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні».
18. Для участі в конкурсі претенденти подають до виконавчого комітету Боярської міської ради відповідну заяву (додаток 1) та запечатані конверти з описом підтвердних документів та з конкурсними пропозиціями. Конкурсні пропозиції претендентів мають містити інформацію щодо ціни, калькуляції витрат, а також строків виконання робіт у календарних днях.
19. До підтвердних документів, поданих на конкурс з відбору суб’єктів оціночної діяльності, належать:
1) копія установчого документа претендента;
2) копії кваліфікаційних документів оцінювачів, які працюють у штатному складі і яких буде залучено до проведення оцінки та підписання звіту про оцінку майна, або звіту про експертну грошову оцінку земельної ділянки;
3) письмові згоди оцінювачів, яких буде додатково залучено претендентом до проведення робіт з оцінки майна або земельних ділянок, підписання звіту про оцінку майна та звіту про експертну грошову оцінку земельної ділянки, завірені їхніми особистими підписами, копії кваліфікаційних документів оцінювачів;
4) копія сертифіката суб’єкта оціночної діяльності;
5) копія ліцензії на виконання землеоціночних робіт, видана центральним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів, у разі проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки;
6) інформація про претендента (документ, який містить відомості про претендента щодо його досвіду роботи, кваліфікації та особистого досвіду роботи оцінювачів, які працюють у його штатному складі та додатково залучаються ним, з незалежної оцінки майна та оцінки земельних ділянок).
20. Конкурсна документація претендентом подається до виконавчого комітету Боярської міської ради з метою реєстрації заяви та подальшої передачі пакету документів голові Комісії.
21. Претендент має право відкликати свою заяву до дати проведення конкурсу, повідомивши про це письмово голову Комісії.
ІV. ПОРЯДОК ПРОВЕДЕННЯ КОНКУРСУ
22. Конкурс проводиться за наявності не менше двох учасників.
23. На засіданні Комісія аналізує підтвердні документи претендентів та розглядає довідки про кожного претендента.
24. Конверти учасників конкурсу з пропозиціями розпечатуються безпосередньо на засіданні Комісії.
25. У разі, якщо претендент несвоєчасно подав відповідний пакет документів або подана ним конкурсна документація є неповною, Комісія приймає рішення щодо недопущення його до участі в конкурсі. За письмовою заявою претендента підготовлена ним конкурсна документація може бути повернута після затвердження протоколу засідання Комісії.
26. Під час обрання переможця конкурсу з відбору суб’єктів оціночної діяльності враховуються:
1) запропонована учасником конкурсу ціна виконання робіт порівняно із звичайною ціною;
2) досвід учасника конкурсу з оцінки саме того об’єкта, оцінку якого планується здійснити за підсумками оголошеного конкурсу з відбору суб’єкта оціночної діяльності;
3) кількість та кваліфікація оцінювачів, які перебувають у штатному складі учасника конкурсу;
4) кількість оцінювачів, яких планує залучити учасник конкурсу з метою підготовки звіту про оцінку майна або звіту про експертну грошову оцінку земельної ділянки та його підписання, особистий практичний досвід щодо оцінки майна та земельних ділянок, у тому числі подібних;
5) кількість конкурсів, у яких претендент брав участь, та кількість перемог у цих конкурсах (враховується як критерій кожною комісією окремо);
6) кількість невиконаних договорів на проведення оцінки майна або оцінки землі із зазначеним учасником конкурсу, та причини такого невиконання;
7) кількість звітів про оцінку майна або звітів про експертну грошову оцінку земельних ділянок, які на час проведення конкурсу підготовлені (готуються) учасником конкурсу на виконання договорів на проведення оцінки;
8) наявність зауважень до звітів про оцінку майна та звітів про експертну грошову оцінку земельних ділянок, виконаних учасником конкурсу, з боку виконавчого комітету, інших підприємств, організацій та установ.
27. Рішення Комісії приймається шляхом рейтингового голосування та у випадку, визначеному цим Положенням, – шляхом таємного голосування.
28. Члени Комісії повинні голосувати за кожного учасника конкурсу «за» чи «проти».
29. Переможцем визнається учасник конкурсу, пропозиції якого найповніше відповідають умовам конкурсу, а також є оптимальними з урахуванням якості виконуваних робіт з оцінки і їх ціни та який отримав найбільшу кількість голосів «за» присутніх на засіданні членів комісії (але не менше половини голосів членів комісії, присутніх на засіданні).
30. Якщо за результатами відкритого голосування має місце однакова кількість голосів «за», отримана одночасно кількома учасниками конкурсу, призначається таємне голосування.
31. Таємне голосування відбувається за кожним учасником конкурсу окремо (додаток № 2 Положення).
32. Таємне голосування відбувається бюлетенями, у яких зазначено «за» чи «проти». Кожний присутній на засіданні член Комісії запечатує відповідний бюлетень у конверт і надає його секретарю Комісії, який повідомляє про підсумки голосування та вносить їх у відповідну відомість.
33. За результатами таємного голосування, переможцем визнається учасник конкурсу, який отримав найбільшу кількість голосів «за» (але не менше половини голосів членів Комісії, присутніх на засіданні).
34. За результатами рейтингового або таємного голосування, за більшості голосів членів Комісії, присутніх на засіданні, переможцем конкурсу може бути не визнаний жоден з його учасників. У таких випадках Комісія переносить прийняття рішення про визнання переможця конкурсу на наступне засідання та запропонувати усім учасникам конкурсу подати додаткові пропозиції щодо умов оплати робіт та додаткові відомості щодо досвіду з оцінки майна або призначити повторний конкурс.
35. Результати конкурсу оформляються протоколом. Відомості підсумків голосування є невід’ємними додатками до протоколу. Протокол підписують усі присутні на засіданні. Протокол конкурсної Комісії затверджується головою Боярської міської ради.
36. Після проведення конкурсу, Комісія письмово (або в інший спосіб) інформує учасників конкурсу про своє рішення.
37. За результатами конкурсу з переможцем у 5-ти денний термін укладається договір на виконання комплексу робіт з оцінки майна або землі.
38. У разі відмови від укладання договору переможцем конкурсу, за рішенням Комісії може бути укладений договір на проведення оцінки майна або землі з наступним об’єктом оціночної діяльності, що приймав участь у конкурсі.
39. При подачі до Боярської міської ради документів тільки одним суб’єктом оціночної діяльності Комісія може прийняти рішення стосовно укладення з ним договору на проведення оцінки за умови, якщо учасник конкурсу відповідає вимогам та запропонована ним ціна виконання робіт не перевищує звичайну ціну послуг щодо подібних об’єктів оцінки, визначеною шляхом узагальнення інформації стосовно рівня цін на послуги за результатами конкурсних відборів суб’єктів оціночної діяльності, проведених конкурсною Комісією.
40. Інформація про результати конкурсу розміщується на веб-сайті Боярської міської ради та може бути додатково опублікована в засобах масової інформації.
V. ІНШІ ПИТАННЯ, ПОВ’ЯЗАНІ З КОНКУРСОМ ТА ЙОГО РЕЗУЛЬТАТАМИ
41. Якщо не надійшло жодної заяви на участь у конкурсі, конкурс вважається таким, що не відбувся. У цьому випадку голова Комісії приймає рішення про повторне проведення конкурсу та призначає його дату.
42. У разі потреби в повторному проведенні оцінки об’єкта, оцінку якого було здійснено із залученням суб’єкта оціночної діяльності, відібраного на конкурсних засадах, Комісія розглядає це питання на своєму засіданні. За результатами розгляду Комісія приймає рішення щодо оголошення повторного конкурсу з відбору суб’єктів оціночної діяльності або залучення суб’єкта оціночної діяльності, який уже здійснював зазначені роботи з оцінки майна, та укладення з ним додаткового договору на умовах, запропонованих суб’єктом оціночної діяльності, у разі згоди Комісії із запропонованими умовами. При прийнятті рішення в цьому випадку Комісія керується звичайною ціною послуг щодо подібних об’єктів оцінки, визначеною шляхом узагальнення інформації стосовно рівня цін на послуги за результатами конкурсних відборів суб’єктів оціночної діяльності, проведених Комісією. Звичайна ціна послуг регулюється договірними відносинами з урахуванням індексу інфляції, що визначається кожні півроку.
43. Суб’єкт оціночної діяльності несе цивільно-правову відповідальність за виконання робіт щодо оцінки майна та землі.
Секретар ради О.І. Романченко
Додаток № 1
до Положення про конкурсний відбір суб’єктів оціночної діяльності
ЗАЯВА
про участь у конкурсі з відбору
суб'єктів оціночної діяльності Заявник _________________________________________________________
(найменування юридичної особи або прізвище, ім'я,
по батькові фізичної особи - підприємця)
Керівник ________________________________________________________
(прізвище, ім'я та по батькові; посада)
Ідентифікаційний код заявника за ЄДРПОУ, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний орган державної податкової служби і мають відмітку у паспорті) _______________
_________________________________________________________________
Місцезнаходження (місце проживання) _____________________________
_________________________________________________________________
------------------------- ------------------------- ----------------------
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
------------------------- ------------------------- ----------------------
Телефон Телефакс Телекс
Просимо дозволити взяти участь у конкурсі щодо відбору суб'єктів
оціночної діяльності на право проведення незалежної оцінки
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
(повна назва об'єкта)
“___” ____________ 20___ року ______________
(дата заповнення заяви) (підпис)
М.П.
Додаток № 2 до Положення про конкурсний відбір суб'єктів оціночної діяльності
ВІДОМІСТЬ
підсумків голосування
Об’єкт оцінки
___________________________________________________
(найменування об’єкта оцінки)
№ з/п | Учасник конкурсу | Кількість голосів | Підсумки таємного голосування | ||
за | проти | за | проти | ||
Секретар комісії ____________ __________________
(підпис) (ініціали, прізвище)
Додаток № 2
до рішення чергової 12 сесії Боярської
міської ради від 09.06.2016 р. № 12/357
Склад конкурсної комісії з відбору суб’єкта оціночної діяльності
Голова комісії:
Перший заступник міського голови В.В. Шульга
Секретар комісії:
Головний спеціаліст відділу фінансів,
економічного розвитку та торгівлі Петруха О.А.
Члени комісії:
Головний спеціаліст-землевпорядник Севериненко Т.О.
Головний спеціаліст-архітектор Яворська К.Є.
Директор КП «Боярка-Інформ» Коваленко Г.А.
Депутат Боярської міської ради Панюта В.І. (за згодою)
Депутат Боярської міської ради Скринник О.Г. (за згодою)
Депутат Боярської міської ради Косяченко О.Б. (за згодою)
Аналіз регуляторного впливу
проекту рішення Боярської міської ради «Про затвердження Положення про конкурсний відбір суб’єктів оціночної діяльності»
1. Визначення і аналіз проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом прийняття регуляторного акта
З метою належної реалізації вимог Законів України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні», «Про місцеве самоврядування в Україні», Положення визначає процедуру конкурсного відбору суб’єктів господарювання, які будуть залучатись до проведення незалежної оцінки майна, що належать до комунальної власності територіальної громади м. Боярка та експертної грошової оцінки земельних ділянок. З огляду на зазначене, є потреба в прийнятті Положення про конкурсний відбір суб’єктів оціночної діяльності.
2. Цілі регуляторного акта
Цілями розробленого Положення про конкурсний відбір суб’єктів оціночної діяльності є приведення у відповідність до чинних нормативно-правових актів оцінку майна та землі, а також удосконалення порядку залучення до цього процесу суб’єктів оціночної діяльності на конкурсних засадах.
3. Визначення та оцінка усіх прийнятих альтернативних способів досягнення встановлених цілей з аргументацією переваг обраного способу
Рішення підготовлено з метою реалізації повноважень виконавчого комітету Боярської міської ради як власника комунального майна, що належить до територіальної громади м. Боярка, які визначені у Законі України «Про місцеве самоврядування в Україні». Підготовка Положення про конкурсний відбір суб’єктів оціночної діяльності є найбільш оптимальним способом досягнення поставлених цілей – визначення суб’єктів оціночної діяльності на конкурентних засадах.
4. Механізм реалізації мети
Запровадження зазначеного регуляторного акта забезпечить високу вірогідність досягнення поставлених цілей шляхом впровадження наступних заходів:
– визначення чіткої процедури конкурсного відбору суб’єктів оціночної діяльності для цілей приватизації та в інших випадках, визначених чинним законодавством;
– встановлення критеріїв визначення суб’єктів оціночної діяльності для проведення оцінки майна;
– визначення конкурсної документації для участі у конкурсі.
5. Обґрунтування можливості досягнення поставлених цілей у разі затвердження запропонованого регуляторного акта і оцінка виконання його вимог
Застосування Положення про конкурсний відбір суб’єктів оціночної діяльності дозволить відповідно до чинних нормативно-правових актів забезпечити оцінку майна, земельних ділянок та оптимізувати процедуру обрання суб’єктів оціночної діяльності.
Впровадження вимог такого регуляторного акта не потребує додаткових витрат з бюджету.
6. Визначення очікуваних результатів ухвалення запропонованого регуляторного акта
Введення в дію Положення про конкурсний відбір суб’єктів оціночної діяльності сприятиме вдосконаленню процедури обрання суб’єктів оціночної діяльності з метою належної оцінки майна та землі.
7. Обґрунтування запропонованого терміну дії регуляторного акта
Строк дії регуляторного акта необмежений. Зміни та доповнення до Положення вноситимуться у разі потреби та при внесенні змін до чинного законодавства України.
8. Визначення показників результативності регуляторного акта
Затвердження Положення про конкурсний відбір суб’єктів оціночної діяльності сприятиме оптимізації процедури обрання суб’єктів оціночної діяльності, вдосконаленню порядку обрання переможців, урахуванню змін до чинного законодавства з питань оцінки майна, земельних ділянок та діяльності суб’єктів господарювання.
Результативність регуляторного акта буде відстежуватись шляхом проведення аналізу:
– кількість конкурсів з відбору суб’єктів оціночної діяльності;
– кількість суб’єктів господарювання, обраних на конкурсних засадах з метою проведення незалежної оцінки майна, земельних ділянок.
9. Визначення способів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності регуляторного акта
Базове відстеження буде проведене протягом року після набрання чинності даного регуляторного акта, оскільки для визначення показників результативності будуть використовуватись статистичні дані.
Повторне відстеження здійснюватиметься через рік з дня набрання чинності цим регуляторним актом шляхом порівняння результативності показників, визначених під час базового відстеження.
Періодичне відстеження здійснюватиметься раз на кожні 3 роки, починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта.